Sunday, September 17, 2006

14.0Bahan dan Barangan Yang Tidak Pasang

Bahan atau barangan tidak boleh dipindahkan
14.1
Bahan atau barangan yang telah dihantar ke Tapakbina untuk dimasukkan kedalam kedalam kerja-kerja kekal hendaklah tidak dipindahkan sehingga siap Kerja-kerja melainkan kebenaran sebelumnya telah diperolehi secara bertulis daripada Arkitek, yang mana kebenaran itu tidak boleh ditolak atau ditangguh secara yang tidak wajar.

Bahan atau barangan yang telah dibayar menjadi harta Majikan
14.2
Di mana nilai untuk apa-apa bahan atau barangan telah dimasukkan kedalam mana-mana Sijil Interim mengikut Klausa 30.3 dan Majikan telahpun membuat bayaran, bahan dan barangan tersebut hendaklah menjadi harta Majikan.

Tanggungjawab kepada kehilangan dan kerosakan kepada bahan atau barangan dan insuran
14.3
Kontraktor hendaklah bertanggungjawab kepada apa-apa kehilangan dan kerosakan pada bahan dan barangan termasuk bahan dan barangan yang dibekalkan oleh Sub Kontraktor DiNamakan dan Pembekal DiNamakan dan kepada kos insuran untuknya kecuali dan melainkan jika kehilangan dan/atau kerosakan itu disebabkan oleh tindakan atau kecuaian di pihak oleh Sub Kontraktor DiNamakan dan Pembekal DiNamakan.

Waranti kepada hak untuk bahan atau barangan
14.4
Kontraktor adalah dianggap sebagai telah secara sahih memiliki hak yang bebas daripada apa-apa pajakan keatas apa-apa bahan atau barangan apabila nilai bagi apa-apa bahan dan barangan tersebut telah dimasukkan dalam permohonan bayaran yang dibuat secara Sijil Interim. Dalam hal di mana Kontraktor mengemukakan waranti secara palsu, dia hendaklah menanggung-ganti apa-apa kerugian yang dialami oleh Majikan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Mesothelioma
Mesothelioma